• وبلاگ : حق با چه كسي است???
  • يادداشت : نظر قرآن در تعيين خليفه چيست؟؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + تيتي 
    در قرآن يک آيه هست که ميفرمايد

    هيچ مرد زن مومني را نرسد که امري را که خدا و رسول دستور داده اند از آن سرپيچي کنند

    حال علي ع که به قول شما امام اول بر حق و بنا به نص قران و حديث پيامبر خليفه شد چرا از امر خداو رسول سر باززد و اگر امر به وحدت شده بود پس همان به که خليفه چهارم باشد که امر خدا و رسول را رعايت کند
    + يک انسان 
    واقعيت يا حقيقت! هميشه اين موضوع دغدغه ذهني من بوده و هست.
    براساس آنچه از قرآن بيان داشته اي، به هيچ وجه اينگونه برداشت نمي شود که خدا و قرآن با انتخاب سرپرست و حاکم جامعه از طريق راي و خواست مردم مخالفت است اين يک برداشت کاملاً ذهني و شخصي شماست.
    واما اينکه آيا انتخاب جانشين پيامبر به خواست و راي مردم بوده، به هيچ وجه چنين چيزي مصداق ندارد چرا که اگر قرار بود انتخاب جانشين پيامبر(ص) به خواست مردم باشد؛ حداقل بايد آن دويست هزار نفري که در واقعه غدير خم شاهد ماجرا بودند در اين انتخاب مشارکت داشتند اين در حاليست که بر اساس نوشته هاي تاريخي تنها چند فرد صاحب منصب از مهاجران و در کنار انصار بي خيال دست به تعيين جانشين پيامبر زدند.
    بنده در حال تهيه مطلبي هستم که اميدوارم به ياري حق به زودي به انتشار عمومي برسد و در آن امام علي(ع) را به عنوان نخستين فرد مردمسالار اسلام نام برده ام و براي اين موضوع دلايل بسياري آورده ام. خواهشمندم با برداشت هاي سطحي و قياس هاس مع الفارق از قرآن مجيد و اتفاقات تاريخي ، درباره موضوع مهمي چون حکومت و نقش مردم در تعيين سرنوشت خود نظرپردازي نکنيد.
    دلم تنگ است اين شب ها
    يقين دارم که ميداني

    صداي غربت من
    ز احساسم تو مي خواني

    شدم از درد و تنهايي
    گلي پژمرده و غمگين

    بيا مهدي که دردم را تو ميداني

    از آشنايي با وب شما خوشحالم

    موفق باشيد
    پاسخ

    ممنون جواد جان وبلاگ خودتان است خوش اومديد دستتون درد نكنه

    سلام

    بدو بيا وبلاگم ، خيلي مهمه اگه نياي از دستت رفته ها. گفته باشم.


    + محمدعمر احمدي 

    آيه 38 شوري و159 آل عمران