سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حق با چه کسی است???
قالب وبلاگ

6. چرا حضرت علی (ع) سه تن از فرزندان خویش را به نام‌های ابوبکر ، عمر ، عثمان نامگذاری کرد ؟


 


اولاً
: این نام‌ها آن زمان مرسوم بود،  ابن حجر عسقلانی در الإصابة نام 21 نفر
از صحابه را می‌آورد که اسم آن‌ها عمر و 26 نفر عثمان و سه نفر ابوبکر
بوده .


 


ثانیاً
:  نام برخی از اصحاب ائمه (ع) ، یزید بن حاتم ، یزید بن عبد الملک ، یزید
بن عمر بن طلحه و ... . آیا آن‌ها به خاطر علاقه به یزید بن معاویه ، بود؟
.


 


ثالثاً : ابوبکر که کنیه یکی از فرزندان  علی (ع) هست ، نام او محمد بوده.


 


التنبیه والاشراف ص 297، الارشاد ج 1 ص 354 .


 


و حضرت به خاطر علاقه خود به عثمان بن مظعون ، نام فرزندش را عثمان گذاشت.


 


مقاتل الطالبیین ، ص 55 و تقریب المعارف ، ص 294. 


 


و عمر بن الخطاب به دلیل  خشونت ذاتی که داشته ، نام فرزند علی (ع) را همنام خود قرار داد


 


وکان عمر بن الخطاب سمّى عمر بن علیّ بإسمه .


 


أنساب الأشراف ج 1 ص 192، تهذیب التهذیب ج 7 ص 427.


 


هم چنین نام تعدادی از مسلمانان را نیز تغییر ‌داد.


 


اسدالغابة ج 3 ص 284، طبقات ج 6 ص 76 ، الاصابة ج 5 ص472.


 


رابعاً : اگر نامگذاری نشانه روابط خوب هست ، چرا خلفاء هیچ کدام از فرزندان خود را  علی  وحسن و حسین (ع)  نامگذاری نکردند.


 


7. راستی چرا حضرت علی دختر خود به نام ام کلثوم را از همان همسر شهیدش بدنیا آمده بود ، به نکاح قاتل همسر خود درآورد ؟


 


اولاَ:
وقتی علی (ع)  از دادن دخترش به عمر مخالفت کرد، عمر به  عباس عموی پیامبر
گفت اگر علی به من دختر ندهد دو نفر را وادار می کنم که به دروغ شهادت
دهند که علی دزدی کرده و دستش را قطع می کنم.


 


کافی ، ج 5 ، ص 346 .


 


ثانیاً: هیثمی  از علمای بزرگ اهل سنت نوشته اشت: در برابر اعتراض عقیل به این ازدواج ، علی (ع) خطاب به عباس  فرمود:


 


درة عمر أحرجته الی ماتری


 


خشونت عمر باعث این کاری که می بینی گردید.


 


مجمع الزوائد ج 4 ص 272، معجم کبیر ج 3ص45.


 


 ثالثاً: علمای اهل سنت نوشته اند:


 


عمر بن خطاب قبل از ازدواج با ام کلثوم ، ساق پایش را لمس می‌کند و او را در بغل گرفت و بوسید. وام کلثوم از این کار زشت، عصبانی شد و به وی گفت: اگر تو خلیفه نبودی، دماغت را می شکستم، چشمت را کور می کردم


 


الاصابه، ابن حجر: 8/464 و سیر أعلام النبلاء، ذهبی:3/501. تاریخ بغداد، الخطیب البغدادی، ج 6، ص 180.


 


اگر
این قضیه صحت داشته باشد، باید طرفداران خلیفه پاسخ دهند که آیا درست است
که حاکم اسلامی که باید حافظ ناموس ملت باشد، خود با ناموس مردم این چنین
کند؟


 


سبط ابن جوزی از علمای اهل سنت می گوید:


 


وهذا قبیح والله، ثمّ بإجماع المسلمین لایجوز لمس الأجنبیّة فکیف ینسب عمر إلى هذا ؟


 


به خدا سوگند این کاری که از عمر نقل می کنند، قبیح است  دست زدن به دختر نامحرم حرام است ...


 


تذکرة خواص الأمة : 321.


 


 


 


8


[ شنبه 87/7/20 ] [ 10:21 صبح ] [ وهابیت پاسخ دهند ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

این وبلاگ در دفاع از مظلومیت علی(ع)و خاندان پاکش پایگذاری شده
آرشیو مطالب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 144138